tirsdag 26. juni 2012

Klar for klienter!

Det er en deilig følelse å kunne kalle meg selv Terapeut under utdanning, og jeg er glad for at de første to årene av utdannelsen er gjennomført. Studiet er virkelig noe jeg kan anbefale for andre som ønsker å utvide sin kunnskap om mennesker og kommunikasjon, jeg trodde min kompetanse rundt disse områdene var temmelig omfattende - og nå i etterkant kan jeg si med sikkerhet at jeg visste fint lite om hvordan vi mennesker er bygget, hvordan vi kommuniserer med hverandre og de ulike mekanismene vi bruker for å forholde oss til både omverdenen og oss selv.

Jeg har fremdeles to år igjen av studiet, så denne sommeren er jeg halvveis i dette studiet som påvirker meg selv og alle rundt meg på en måte jeg har vanskelig for å forklare. Det som mangler nå er en klient eller fem som jeg kan hjelpe.

Den siste uken har jeg sendt henvendelser til de fleste terapeutene som finnes i området rundt Lørenskog som jeg bor, en av utfordringene med å være fersk er at de praktiske detaljene rundt å ha klienter ikke er på plass. Det finnes endel terapeuter som praktiserer ut fra sitt eget hjem og andre kommer faktisk hjem til klienten. For min del så ville dette fungere temmelig dårlig, da jeg har full jobb ved siden av studiet og det er aktuelt å praktisere på ettermiddagen og kvelden.

Med tvillinger på under to år og en datter på ni som er hos oss halvparten av tiden, vil det ikke være praktisk mulig å jage disse ut når jeg skal ha en klient.

Derfor satte jeg meg ned med listen over godkjente terpeuter og sendte mails til de som har praksis i nærheten av meg. Tilbakemeldingene har vært veldig gode, og jeg har fått en rekke alternativer å velge mellom.

I dag var jeg i møte med Anita Randen som leder Din Klinikk på Strømmen, denne klinikken ligger midt i Strømsveien, med gode parkeringsmuligheter og en miks av ulike behandlere. Det finnes også et legesenter med en rekke forskjellige psykologer i etasjen under, så mulighetene for å få til et samarbeid med både leger og psykologer som har utfordringer med store mengder klienter og sin egen kapasitet er helt klart til stede.


Anita har holdt på i disse lokalene i mange år, og vi har blitt enige om at jeg skal leie et kontor hos hennes en fast ettermiddag/kveld i måneden. Så snart hun får tid og mulighet vil jeg profileres på deres nettsider som Gestaltterapeut under utdanning og hun vil profilere mine tjenester ovenfor de klientene hun og de andre behandlerne har.

Det kriblet i magen når jeg satte meg i bilen og tenkte over at jeg nå ikke har noen begrensninger rundt det å praktisere. Jeg har lov til det fra skolen, og jeg føler meg klar. Dessuten er det obligatorisk med veilledning igjennom skolen og skulle jeg få flere klienter enn 5, vil jeg kunne ta ekstra veilledning i tillegg.

I tillegg til det, har jeg også mulighet til å leie rom i Oslo ved Youngstorget. Dette stedet heter Unity og er perfekt for terapeuter som jobber ved siden av annet og ikke har mulighet til å leie et rom, men ønsker et sted de kan være på timesbasis. Jeg har selv gått hos en terapeut der og løsningen fungerte bra for meg som klient.

Det neste skrittet blir å lage en enkel brosjyre og få trykket opp denne så informasjonen om meg kan deles ut på Din Klinikk for de som er interessert. Jeg har også planer om å lage noen enkle visittkort, og det blir vel den formen for markedsføring jeg gjør til å begynne med.

Da er det bare å sitte og vente på den første henvendelsen og krysse fingrene for at det ikke drøyer alt for lenge...

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar